Ge feedback på Astia och våra andra webbtjänster

Vi har infört en ny feedbackformulär på Riksarkivet för att förtydliga och effektivisera hanteringen av feedback på våra webbtjänster.
Vi har infört en ny feedbackformulär på Riksarkivet för att förtydliga och effektivisera hanteringen av feedback på våra webbtjänster.
Formuläret finns för närvarande i Astia och kommer senare att finnas i våra andra tjänster, till exempel i forskningsdatabaserna.
Du hittar den i avsnittet "Ge feedback" i varje onlinetjänst. I Astia är denna länk alltid synlig i det övre fältet, oavsett vilken sida i Astia du befinner dig på.
När du skickar in ett feedbackformulär kommer formuläret att berätta för feedbackhanteraren vilken sida (webbadress) du klickade på för att öppna formuläret. Detta kan hjälpa till att lösa problemet om t.ex. det digitaliserade materialet inte visas korrekt.
De gamla e-postadresserna för feedback från tjänsterna kommer att tas bort i och med införandet av formuläret.
När du väljer tjänsten och ämnet för din feedback på formuläret, kommer din feedback att riktas till de experter som är mest bekanta med ämnet. Du kan lämna din feedback anonymt eller med dina kontaktuppgifter, och du kommer att få ett e-postmeddelande med information om processen för att hantera din feedback.
Observera att vi inte tar emot förfrågningar om material eller dokument via detta formulär, utan det är särskilt avsett för feedback, ris och ros och förslag till förbättringar.
Tack för din feedback på förhand!
See also
-
18.6.2025 13:52
Reading room services of the National Archives of Finland in Helsinki during the renovation of Rauhankatu in 2026–2028
We will announce more information about the opening hours and service practices in the autumn of 2025.
-
16.6.2025 10:58
Some materials of the National Archives of Finland will be transferred from Helsinki to Mikkeli in September 2025
Preparation for the renovation of Rauhankatu.
-
13.6.2025 10:25
Astia out of service on Monday 16.6. at 9–16
You will not be able to search or browse the material or make requests for information.