Ge feedback på Astia och våra andra webbtjänster
Vi har infört en ny feedbackformulär på Riksarkivet för att förtydliga och effektivisera hanteringen av feedback på våra webbtjänster.
Vi har infört en ny feedbackformulär på Riksarkivet för att förtydliga och effektivisera hanteringen av feedback på våra webbtjänster.
Formuläret finns för närvarande i Astia och kommer senare att finnas i våra andra tjänster, till exempel i forskningsdatabaserna.
Du hittar den i avsnittet "Ge feedback" i varje onlinetjänst. I Astia är denna länk alltid synlig i det övre fältet, oavsett vilken sida i Astia du befinner dig på.
När du skickar in ett feedbackformulär kommer formuläret att berätta för feedbackhanteraren vilken sida (webbadress) du klickade på för att öppna formuläret. Detta kan hjälpa till att lösa problemet om t.ex. det digitaliserade materialet inte visas korrekt.
De gamla e-postadresserna för feedback från tjänsterna kommer att tas bort i och med införandet av formuläret.
När du väljer tjänsten och ämnet för din feedback på formuläret, kommer din feedback att riktas till de experter som är mest bekanta med ämnet. Du kan lämna din feedback anonymt eller med dina kontaktuppgifter, och du kommer att få ett e-postmeddelande med information om processen för att hantera din feedback.
Observera att vi inte tar emot förfrågningar om material eller dokument via detta formulär, utan det är särskilt avsett för feedback, ris och ros och förslag till förbättringar.
Tack för din feedback på förhand!
Se även
-
22.4.2024 14:27
Sjöktjänst för domböcker är tillbaka online
Tjänsten var tillfälligt otillgänglig på grund av en uppdatering av Transkribus-plattformen.
-
17.4.2024 10:18
På måndag 22.4. kl. 8–18 kommer det att vara ett extra avbrott i Astia-tjänsten
Under avbrottet kommer du inte att kunna komma åt digitala resurser, beställa material eller göra informationsförfrågningar.
-
15.4.2024 16:57
Webbtjänsten Astia är åter online
Under helgen drabbades tjänsten av ett tekniskt fel som nu har åtgärdats.