Kysy chatissa apua verkkopalveluidemme käyttöön – Kansallisarkiston asiantuntijat auttavat!

Chat on auki kotisivuillamme ma–to klo 13–16.
Onko sinulla kysyttävää Kansallisarkiston verkkopalveluista ja tai digitaalisista aineistoista?
Kansallisarkiston uudessa chatissa asiantuntijamme vastaavat kysymyksiisi maanantaista torstaihin klo 13–16. Myös heinäkuussa, kun tutkijasalimme ovat kiinni!
Chatissa vastaamme erityisesti verkkopalveluihin, kuten Astia-palveluun, sekä digitaalisiin aineistoihin liittyviin nopeisiin kysymyksiin. Haluamme tarjota käytön tukea verkossa – siellä, missä valtaosa asiakkaistamme jo on.
Lisäksi chat-ikkunaan on koottu vastauksia yleisimpiin verkkopalveluita ja digitaalisia aineistoja koskeviin kysymyksiin.
Keräämme ensin kokemuksia chatin kysynnästä ja tarkistamme palveluaikoja tarpeen mukaan.
Chat-palvelun löydät kotisivujemme oikeassa alareunassa leijuvasta puhekupla-painikkeesta.

Huom.! Astian Anna palautetta -lomake säilyy käytössä edelleen. Sen kautta voi olla yhteydessä esimerkiksi omiin tilauksiin liittyvissä asioissa sekä ilmoittaa muun muassa digitointipuutteista. Löydät lomakkeen sekä Astian että kotisivujemme yläreunasta.
Tutustu myös
-
11.9.2025 10:21
Vastaa kyselyyn ja avusta arkistoinnin ohjauksen kehittämisessä!
Vastaa 25.9. mennessä.
-
10.9.2025 11:27
Astia-verkkopalvelussa ylimääräinen huoltokatko maanantaina 15.9. klo 9–16
Aineistoja ei voi hakea, selata tai tarkastella digitaalisesti eikä tietopyyntöjä voi tehdä.
-
10.9.2025 10:50
Siltavuoressa sijaitsevien aineistojen toimituksessa Rauhankadun tutkijasaliin mahdollisia viiveitä 15.9.–17.9.
Tilauksia toimitetaan Siltavuoresta Rauhankadulle taas tiistaina 16.9.