Kysy chatissa apua verkkopalveluidemme käyttöön – Kansallisarkiston asiantuntijat auttavat!
Chat on auki kotisivuillamme ma–to klo 13–16.
Onko sinulla kysyttävää Kansallisarkiston verkkopalveluista ja tai digitaalisista aineistoista?
Kansallisarkiston uudessa chatissa asiantuntijamme vastaavat kysymyksiisi maanantaista torstaihin klo 13–16. Myös heinäkuussa, kun tutkijasalimme ovat kiinni!
Chatissa vastaamme erityisesti verkkopalveluihin, kuten Astia-palveluun, sekä digitaalisiin aineistoihin liittyviin nopeisiin kysymyksiin. Haluamme tarjota käytön tukea verkossa – siellä, missä valtaosa asiakkaistamme jo on.
Lisäksi chat-ikkunaan on koottu vastauksia yleisimpiin verkkopalveluita ja digitaalisia aineistoja koskeviin kysymyksiin.
Keräämme ensin kokemuksia chatin kysynnästä ja tarkistamme palveluaikoja tarpeen mukaan.
Chat-palvelun löydät kotisivujemme oikeassa alareunassa leijuvasta puhekupla-painikkeesta.
Huom.! Astian Anna palautetta -lomake säilyy käytössä edelleen. Sen kautta voi olla yhteydessä esimerkiksi omiin tilauksiin liittyvissä asioissa sekä ilmoittaa muun muassa digitointipuutteista. Löydät lomakkeen sekä Astian että kotisivujemme yläreunasta.
Tutustu myös
-
11.12.2025 16:53
Kuntien rakennusvalvonnan asiakirjojen ja tietojen pysyvä säilytys
Päätös kuntien rakennusvalvonnan tehtävien (10.03.00) asiakirjojen ja tietojen pysyvästä säilytyksestä on annettu
-
10.12.2025 9:00
Saavutettavuuskirjasto Celia ja Varastokirjasto yhdistyvät Kansallisarkistoon 1.1.2026
Kansallisarkistolle siirtyvät palvelut pysyvät käytettävissä ja helposti löydettävissä muutoksesta huolimatta.
-
9.12.2025 9:34
Turun tutkijayhteisö keskusteli Kansallisarkiston kanssa digitaalisesta toimittamisesta – palvelu Turkuun aikaisintaan helmikuussa 2026
Kansallisarkisto ei luovu tutkijasalipalveluista, vaikka digitaalinen toimittaminen laajenee. Palveluiden määrä sovitetaan todelliseen tarpeeseen.